Freelance: Work out of the box a fost cea de-a 61-a ediție a PR Tea & AD Cookies desfăşurată pe 25 și 26 februarie la Handsome Monk Coffee de pe Calea Victoriei, un spațiu cozy și friendly, cu cafea foarte buuună, oameni prietenoşi si energie buna! Nu ne-au lipsit invitații speciali care au adus participanților numeroase sfaturi și voie bună cu vibe-ul lor.

            Un Human of PRIME care s-a făcut mare, Catrinel Burghelea a fost cea care a deschis prima zi a conferinţei. Strateg în comunicare cu peste 14 ani de experiență în domeniul comunicării Catrinel ne-a bucurat cu căldura cu care a primit invitația noastră de a fi parte din eveniment. Ea spune că „cele mai bune soluții apar atunci când pui întrebarile potrivite”, ei bine noi am vazut câtă dreptate are.  Conferinta a pornit pornind de la o simplă întrebare: Ce este freelancing-ul?”

De ce se fac oamenii freelanceri?” vacanțe oricând, munca mai puțină, gestionarea propriului timp, etc. Asta este ceea ce am crezut și noi, însa pentru Catrinel, „freelancing-ul este cel care oferă, autonomia de a lucra cum dorești; standardele tale, deciziile tale. Controlul asupra a ceea ce faci, pentru ce clienți lucrezi, în ce proiecte te implici. Posibilitatea de a lucra unde și când preferi”.

            Și totuși… Există riscuri în freelancing? Desigur. Principalele dezavantaje sunt: izolarea, lipsa predictibilității veniturilor, beneficiilor oferite de angajator, dar si numeroase skill-uri organizaţionale ale propriului timp și un rollercoaster emoțional „Când ceva nu merge bine, nu ai pe cine să dai vina”.

Autodisciplina este cea care vă poate ajuta să scăpaţi evitaţi aceste momente!

E pentru mine?

Ce să fac? (obiective, dorințe) – îmbină Ce știu să fac?cu Ce-mi place să fac?

Part time sau full time?

Acestea sunt întrebările la care să-ţi răspunzi înainte sa faci o alegere. La final, Catrinel Burghelea a oferit participanților o listă de titluri de cărți care i-ar putea ajuta în vederea freelancing-ului, printre care se numără:


„Musai list” -Octavian Pantiș

„Deep work” -Cal Newport

„Company of one” -Paul Jarvis



Cum crezi că am continuat evenimentul nostru? Ei bine, în a doua zi participanții au fost primiți de Claudiu Jojatu, Irina Botnari și Cristina Tupiță, freelanceri care lucrează împreună în cadrul unei agenții de content design, Milk & Cookies și care împreună au bus bazale unui proiect numit Viața de Freelancer.

Despre ei? Clar putem spune ca sunt oamenii cu energia! Un „obsedat de digital și optimist incurabil”, Claudiu, un „tâmplar al cuvintelor”, Cristina și „omul cu soluţiile”, Irina! Oameni faini, de comunicare, dispuşi să ne împărtăşească din experiențele lor.

            Dacă în prima zi a evenimentului nostru ne-am bazat pe a învăța câte ceva despre Freelancing și tot ce presupune, atunci a doua zi a presupus un workshop pentru participanți. Simpatic, nu? Astfel, cei 3 au venit cu inițiativa de a invita participanții la un test de personalitate pentru a observa cât de pregătiți sunt pentru o carieră în acest domeniu care poate fi dur pentru unii. Totul a început cu, Îți place să lucrezi?” până când s-a ajuns la calităţile necesare unui freelancer de succes.



            Sfaturi care să te ghideze:


 „Încercați mai multe domenii.”

Prioritizează nevoile și dorințele tale pentru a căpăta libertatea de a lucra unde vrei, cum vrei și ce vrei.”

Păstrează relații cu mulți oameni.”

Nu te supăra când primești feedback negativ. Ai nevoie de disciplină, deoarece vei trece prin durerile creșterii la un moment dat.”

Nu-ți lua tot venitul dintr-un singur proiect care să conteze 100% pentru profilul tău (50% venit dintr-o parte, 50% din altă parte).”

 

Cum a fost evenimentul nostru după 2 zile pline de sfaturi și tehnici noi? Cu oameni faini într-un loc cozy cu cafea delicioasa si un subiect bun de dezbătut am finalizat si ediţia #61.

Thank you!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *