discuții cu aromă de ceai și biscuiți

Ediția anterioară

Identity Refresh sau Cum ne relansează curajul

 

Emoţiile începutului au venit la pachet cu schimbări importante. Aveam suficient entuziasm la gândul că vom deschide anul PRIME. Dar am ştiut că la 50 de evenimente prăjitureşti n-am fi ajuns fără puţin curaj. Când am numit ediţia 51 „Identity Refresh: Highway to Self-Branding”, curajul de pe scenă şi din online s-a mutat în Silver Church, în serile de 12 şi 13 decembrie.

 

Ascultând povestea unor invitate ca Andreea Bălan şi LikeOne, trecerea de la om la business şi invers nu se putea face decât cu multă naturaleţe şi bună dispoziţie.

Dacă alţii se tem de rebranding, Andreea Bălan a vrut să-i acorde o şansă, până când cariera artistei a numărat 20 de ani. Atunci când i-a spus adio blondei din trupa Andrè, publicul a întâlnit-o brusc pe fata brunetă care îşi dorea să evadeze din lumea aparenţelor. Următorul pas i-a adus tinerei de 23 de ani credibilitatea necesară unui artist feminin.

 

La scurt timp, pasiunea Andreei pentru dans a zburat până în Mexic şi s-a întors în România cu medalia de argint. Un rebranding complet a apărut abia în 2008, apoi elementele care definesc produsul ,,Andreea Bălan”: ENERGIE, CULOARE, DANS.

 

Deşi ţinea primul ei speech în faţa unui public format din studenţi şi fani, invitata noastră a răspuns extraordinar de firesc întrebărilor depre carieră, călătorii sau dezvoltare personală. Bineînţeles că nu am plecat de la conferinţă fără să aflăm chiar de la Andreea cum şi-a menţinut brandul personal  în atenţia atâtor oameni. A recunoscut fiecare prilej de reinventare.

Este conştientă că autenticitatea, spectacolele complexe şi condiţia fizică excelentă sunt diferenţiatorul ei clar pe piaţa muzicală din acest moment. A ajuns la concluzia că viaţa recompensează omul cel mai perseverent, nu pe cel mai talentat.

 

Că hobby-ul se transformă uşor într-un job făcut cu pasiune am învăţat şi de la workshop. Dacă proiectul ,,LikeOne” a început acum doi ani jumătate, cum de încă râdem copios? Ruxi şi Creaţa dau vina pe două atuuri: au apărut ca fete care creează conţinut amuzant pe Youtube, şi-au viralizat propria origine, în videoclipurile ,,ardeleanca-moldoveanca”.

 

Ce le ţine şi azi în joc este feedback-ul urmăritorilor. Nici prejudecata conform căreia doar băieţii pot avea umor nu le-a împiedicat să posteze constant, ba chiar continuă să primească aprecierea publicului masculin. Cu acelaşi umor au abordat subiectul sensibil al videoclipulilor sponsorizate. Ne-au explicat că nu toate agenţiile înţeleg să folosească YouTube ca pe un mijloc subtil de promovare, dar au încredere în adaptabilitatea creatorilor de conţinut.

 

Spre finalul discuţiei, şi-au făcut loc sfaturile prieteneşti. ,,Ideile bune vin din încercări”. Este normal să fim la curent cu activitatea competiţiei, fără să uităm că ,,invidia ne ia din energia pozitivă”. Investiţia pe termen lung merită numai dacă ne regăsim în conţinutul pe care îl producem. A lucra în industriile creative presupune răbdare şi curaj. Iar, după cum ne-au spus fetele, ,,curajul nu înseamnă lipsa fricii”. Depăşirea ei ne poate face cunoscuţi până şi în Social Media.

 

Printr-un vine, sketch sau printr-o emisiune online, Ruxi şi Creaţa vor fi mereu ,,o singură  persoană, un singur suflet” – LikeOne.

 

De asemenea, poveştile celor două seri s-au sfârşit cu bucurie, datorită editurii Polirom, care ne-a ajutat să premiem participanţii dornici să obţină răspunsuri originale. Exact cum speram, de pe lista amintirilor nu au lipsit autografele şi pozele cu speakerii.

 

Acum că am încheiat un alt eveniment, s-ar putea să nu devenim mai curajoşi peste noapte, dar vom fi pregătiţi să învăţăm din provocările care aşteaptă la orizont.